Singapore Airlines

Tjek dit kompensationskrav
Opret din sag nu, det tager kun 2 min!

Regler om forsinket fly med Singapore Airlines

Hvornår gælder Flyforordningen?

Heldigvis har du nogle rettigheder i hht. Forordning (EF) 261/2004, hvis dit fly med Singapore Airlines bliver forsinket 3 timer eller derover.

Da Singapore Airlines ikke et Europæisk flyselskab, afhænger din ret til flykompensation dog af, at forsinkelsen sker fra en lufthavn i Europa.

Bliver du forsinket på din hjemrejse fra Singapore, f.eks., er du ikke omfattet af Flyforordningens regler, og derfor har du ikke i en sådan situation krav på flykompensation, desværre.

Hvordan får man flykompensation fra Singapore Airlines?

Du kan igangsætte din sag mod Singapore Airlines ved at uploade dine flybilletter på Flyadvokatens hjemmeside.

Du er også velkommen til at ringe til os telefon 33 43 33 33 eller sende os en e-mail mail@flyadvokaten.com.

Flybilletter med Singapore Airlines

Hos Flyadvokaten anbefaler vi, at du køber dine flybilletter direkte hos Singapore Airlines på flyselskabets egen officielle hjemmeside: Singapore Airlines Official Website | Book International Flight Tickets.

Flybillet.dk, Travellink, Expedia , Flight Network osv. er uafhængige billetformidlere eller såkaldte ”OTA’ere” (hvor ”OTA” står for ”Online Travel Agency”).

Billetformidlerne får en slags ”indkøbsfuldmagt” fra dig til at indkøbe dine flybilletter, og fungerer altså som et slags mellemled mellem flyselskabet og dig selv. Dette komplicerer din retsstilling.

I den nuværende Flyforordning er det ikke reguleret, mod hvem af de to, du skal rejse et krav på f.eks. flykompensation eller refusion af dine flybilletter.

Flyadvokatens OTTE RÅD til dig:

  • Vær opmærksom på, at Singapore Airlines ofte kan sælge de samme billetter billigere! Husk at sammenligne æbler og æbler – Ikke æbler og pærer. Prisen, som billetformidleren reklamerer med, kan måske være uden bagage og der kan hurtigt dukke ekstra-gebyrer osv. op, når du bevæger dig gennem hjemmesiden for at bestille;
  • Brug gerne billetformidlerens hjemmeside til at orientere dig om dine muligheder; Hvilke flyselskaber flyver til den ønskede destination, og er der tider, som passer bedre end andre? Når du kender dine muligheder, kan du gå ind på flyselskabernes egne hjemmesider og bestille dine flybilletter direkte;
  • I tilfælde af, at du f.eks. har brug for at ombooke din rejse, vil du typisk opleve større fleksibilitet og bedre service hos Singapore Airlines selv, end hos en tilfældig mellemmand;
  • Desuden er der en risiko for, at billetformidleren ikke over for Singapore Airlines oplyser dine korrekte kontaktoplysninger (fordi billetformidleren som den eneste ønsker at have den direkte kontakt til dig). Det kan forsinke meddelelser fra Singapore Airlines om f.eks. aflysninger eller forsinkelser, eller – i værste fald – betyde, at sådanne meddelelser aldrig kommer frem til dig;
  • Billetformidleren tilbyder ofte ydelser, som ikke er nødvendige, og det kan være svært at gennemskue. F.eks. er det ikke nødvendigt at tilkøbe en ”konkursforsikring”, hvis du køber en billet fra- og til en dansk lufthavn – en såkaldt ”indenrigsbillet”;
  • Hvis du kan finde en rejse billigere hos billetformidleren, kan det være fordi, at billetformidleren sammensætter din rejse ved køb af separate flybilletter fra samme flyselskab eller forskellige flyselskaber (med forskellige reservationsnumre). Dette forringer dine muligheder for hjælp fra Singapore Airlines, hvis dit første fly i en samlet rejse f.eks. bliver aflyst, således at du ikke når dit næste fly (dit forbindelsesfly).
    Hvis du skal mellemlande og har købt flybilletterne samlet som én rejse under samme reservationsnummer, er Singapore Airlines forpligtet til at hjælpe dig godt videre;
  • Sådan som Flyforordningen i dag er formuleret, kan det være svært at placere ansvaret, hvis noget ikke går som planlagt. Flyselskabet vil som regel henvise dig til billetformidleren, hvis du beder om billetrefusion for en aflyst rejse, medens billetformidleren vil henvise dig til flyselskabet. Ingen af dem påtager sig ansvaret for, at du får dine penge tilbage, og det kan være dybt frustrerende!
  • I mange situationer kan vi i øvrigt slet ikke forfølge kravet, fordi billetformidleren ikke har værneting i Danmark (dvs. at vi ikke kan anlægge sagen her i landet). Dine penge vil derfor være tabt.

Hvis du er i tvivl om, mod hvem du skal rejse et krav om flykompensation eller refusion af flybilletter, vil vi meget gerne hjælpe dig. Vi har ført et stort antal sager herom – også i landsretterne og i Højesteret – og har betydelig erfaring med netop den slags sager.

Norwegian fly forsinkelse

Danmarks eneste flyadvokat tilbyder NO CURE, NO PAY

Flyadvokaten er et advokatfirma, og derved adskiller vi os markant fra andre udbydere af hjælp til flykompensationskrav. Alligevel matcher vores priser dem, du kan finde andre steder, og vi tilbyder også NO CURE, NO PAY.

Flykompensation fra Singapore Airlines

Flyadvokatens medarbejdere har mere end 10 års erfaring med flykompensationssager, og har hjulpet mere end 150.000 passagerer.

I øvrigt er vi Danmark eneste advokatfirma, som har speciale i flypassagerers rettigheder. Vi kender reglerne, og kan også hjælpe dig med kompensation fra Singapore Airlines.

Vi er 100 % dansk-ejet, og hos os er det mennesker – ikke robotter – du taler med. Og vi fører din sag mod Singapore Airlines hele vejen – også i retten, hvis det er nødvendigt. Det kan vi, fordi vi er et advokatfirma.

Om Singapore Airlines

Singapore Airlines er et flyselskab med base i Singapore.

Singapore Airlines er flere gange kåret til verdens bedste luftfartsselskab, og Singapore Airlines har vundet mange priser. Singapore Airlines flyver til en lang række destinationer i Asien, men har også fly til både Europa og Amerika.

Singapore Airlines blev stiftet i 1947 – den gang under navnet ”Malayan Airways Limited”. Siden har flyselskabet skiftet navn flere gange, bl.a. i 1966, hvor navnet blev ændret til ”Malaysia-Singapore Airlines” på grund af, at Singapore ikke længere var en del af Malaysia. Nogle år senere, i 1972, blev selskabet dog splittet op i to dele: ”Singapore Airlines” og ”Malaysia Airlines”, og herefter fortsatte væksten. I løbet af 1980’erne begyndte Singapore Airlines at flyve til Europa og Amerika.

2000 blev Singapore Airlines en del af Star Alliance-familien.

Ryanair kompensation

Danmarks ENESTE advokatfirma med speciale i flypassagerers rettigheder

Det er din garanti for kompetent, effektiv og sikker behandling af sagen

No cure, no pay

Hvis du ikke får penge, gør vi heller ikke!

Mere end 40.000 førte retssager

Mere end 10 års erfaring

Succesrate på mere end 95%

Opret din sag 

Det siger vores kunder

Tryg hjælpTrygt at få hjælp fra en advokat. Fik kompensation og erstatning for nye flybilletter. Kan klart anbefales 🙂   Christina
Christina
Kompenseret kunde
Vundet sag mod RyanairVores fly fra London blev aflyst og Ryanair svarede aldrig da vi selv skrev til dem. Flyadvokaten trak dem så i retten, og vi vandt sagen. Tak, vi kunne ikke have gjort det uden jeres hjælp.
Alice og Svend-Erik
Kompenseret kunde
Mega god advokathjælpMeget professionel og kyndig advokathjælp og nemt at få hjælp derfra. Sagen blev behandlet ordentligt fra start til slut.
Michela Lykke Juul Tyron
Kompenseret kunde
Virkelig god serviceSuper service fra start til slut. For mit vedkomne var det kæmpehjælp. Vil sikkert godt kunne selv, men fedt der bare komme penge ind på konto uden at jeg selv gør noget.
Mie Mogensen
Kompenseret kunde
Enormt god sagsbehandlingFlyadvokaten holdt fast i erstatningskravet hele vejen igennem retssystemet og vandt sagen.
Jesper Theil Nielsen
Kompenseret kunde

Skriv til os

+45 33 43 33 33