Refusion af flybilletter
Hvis flyselskabet aflyser dit fly og du takker nej til en omlægning af rejsen, skal flyselskabet refundere den fulde købspris for billetten. Pengene skal du have inden en uge.
Du er ikke forpligtet til at tage imod en voucher eller andet tilgodebevis, men kan kræve pengene tilbagebetalt kontant.
Det er dig selv, som skal modtage beløbet. Også selvom du evt. har købt rejsen hos en billetformidler som f.eks. Flybillet.dk, Kiwi.com eller lign. Her kan du læse om de seneste domme, vi har vundet i landsretterne vedrørende dette.
Hvis du selv køber nye billetter hos et andet flyselskab, og de nye flybilletter er dyrere end de oprindelige, kan du kræve at få differencen betalt.
Udfyld formularen og find ud af, om du har krav på refusion og/eller erstatning. Vi svarer dig inden for 24 timer (søndag-torsdag).

Danmarks ENESTE advokatfirma med speciale i flypassagerers rettigheder
Det er din garanti for kompetent, effektiv og sikker behandling af sagen
No cure, no pay
Hvis du ikke får penge, gør vi heller ikke!
Mere end 40.000 førte retssager
Mere end 10 års erfaring
Succesrate på mere end 95%
Flykompensation størrelse
Størrelsen på kompensationen afhænger af endedestinationen.
Hvis din rejse fra Danmark går til f.eks. Kreta, Mallorca eller Malaga (eller den modsatte vej), har du krav på ca. 2.985 kr. (svarende til 400 Euro). Hvis rejsen går længere væk – f.eks. til Thailand, Dubai eller Mexico – har du krav på ca. 4.500 kr. (svarende til 600 Euro).
På kortere strækninger inden for EU – f.eks. til Nice eller London – udgør kompensationskravet ca. 1.865 kr. (svarende til 250 Euro).
Beløbene er angivet pr. person, så er I f.eks. fire, som skal til Mallorca sammen, er jeres krav tilsammen næsten 12.000 kr.
Et barn har i øvrigt også krav på kompensation, også selvom der ikke er betalt fuld pris for flybilletten. Et spædbarn uden eget sæde har krav på kompensation, hvis det står anført i en bekræftet reservation (f.eks. forældrenes flybillet) og hvis det ikke rejser gratis. Ifølge retspraksis er det tilstrækkeligt, at der er betalt et ”spædbarnstillæg” (eller lign.) på få hundrede kroner.
Udfyld formularen og find ud af, om du har krav på kompensation. Vi svarer dig inden for 24 timer (søndag-torsdag).
Husk, at dit krav først forældes efter 3 år. Det betyder, at vi f.eks. også kan hjælpe dig med den forsinkelse, du oplevede i 2021.
